17 April, 2011

Masam Manis

Buah ajaib!
Ibu aku pun ade hati buat eksperimen sains kat rumah..
1. Jilat limau - rasa MASAM
2. Makan buah LEMBA - saiz macam biji kopi, buah pelik tak pernah jumpa.
3. Jilat semula LIMAU - perghhhhhhhhhhhhh! Limau jadi manis.. biaq betui!..
Buah ni melumpuhkan rasa masam dan pahit pada lidah selama 2 jam!. Saiz macam biji kopi je. Hasil google, buah ni bagus untuk orang yang ada masalah diabetic. 
BUAH LEMBA 
(Synsepalum dulcificum)

POKOK LEMBA
Ibu aku pun kemaruk la kunyah daun herba yang bersepah kat Herbs Spices Nasuha, Pagoh. Ibu cakap kengkawan dia dah macam kambing sibuk kunyah daun. Jakun lepas makan lemba, daun pahit rasa manis. Hahaha..


ismellme : Siapa pernah rasa?

Copyright by www.zuraida.com. Powered by Blogger.

© Min Kaffe Bio Seleza Marine Essence Johor, AllRightsReserved.

Designed by Nur Zuraida Buang