28 August, 2011

Ngunjung Raya

Ada panggil ngunjung, ada panggil munjung.. Tau ke ape? (^_^) kalau orang jawa confirm tau.. Kan? Kan? Kan? Family kitorang setiap tahun masak lontong daun pisang. Pak Buang siap amek order banyak woo.. Kadang tu 3 kali kawah baru cukup tempahan..Bagi yang tak tau, camni la ghupe lontong tu.. Sodapppp...lagi sodap dari ketupet.


Pastu semalam ibu masak rendang daging, licin sudeh. Arini ganti dengan rendang ayam. 2 hari ngunjung tak sudeh sebab ramai bebenor yang nak dihadiahkan. Maklumle pak Buang tu kalau boleh satu taman nak kasi.. Erkk,ampun yah. >.<


Semalam masak kari ayam kampung. Habis sudehh.. Ibu ganti dengan sup tulang arini.. Pekena dengan lontong ngan sambal kicap pulak tu.. Slurppp,,ngencess la korang. :p ( ngences tu ape? Pi tanya wong jowo)


Lastly lodeh hai mak lodeh..lodeh anak pak salleh.. Ngehehe..lontong kalau tada lodeh tak kick la weh.. Tu dia,, kuah sudah licin, tinggal sayur je daa.. Haha..


Eh,,ade lagi satu ni lupa habaq. Orang jawa meh bgtau apa nama lauk ni meh... Apaaaaaaa????... Ha tu dia,, sambal goreng. Bukan nye sambal pun, ada kentang goreng, tempe goreng, paru goreng, udang geragau sikit.. Nyummeh! Makan gitu pun sodap..


Ismellme : ok dah.. Selamat menjamu selera. Motip ngunjung awal supaya rumah jiran takde lambakan lauk dihari raya.. Baguih kan? (^_~)

-Posted using BlogPress from my iPad




Copyright by www.zuraida.com. Powered by Blogger.

© Min Kaffe Bio Seleza Marine Essence Johor, AllRightsReserved.

Designed by Nur Zuraida Buang